Min egna dag

Frukost på sängen dagen till ära. Idag blev jag ett år klokare, ett år rikare, ett år snyggare och ett år bättre människa ;)
 

 
Jonne väckte mig väldigt tidigt, så pass att jag fick kämpa för att få upp ögonen och orka sitta upp. In kom han sjungandes, ja må du leva, med en bricka i handen, med paket-, ljus-, blomma- och frukost på. En bättre start på dagen går inte att få!
 
Även om det har varit ett år med många dalar och några toppar, känns som ständig motvind ibland så gläds jag i dessa stunder, njuter och är lycklig att vi har varandra!
 
Åt frukost ihop innan han åkte till jobbet och jag gick tillbaks till sängen, men bara för att vila en stund, trodde jag. Några timmar senare klev jag upp igen, utsövd och såg fram emot min dag. Tog en riktigt lugn start, njöt av tystnaden, ingen hemtjänst idag, så skönt!
 
En av mina vänner ringde för att gratta mig, när hon hörde att jag inte hade några speciella planer, bestämde vi oss för att äta lunch i stan tillsammans. Jag bytte om, åkte iväg för att hämta upp henne, vi gick på mitt favorit ställe, jag åt en skagenmacka på hembakat filmjölksbröd. Vi kunde sitta ute, nästan sol större delen av lunchen. (Tog lite miljöbilder, men bilderna är i för stort format, ska försöka återgärda det i morgon).
 
Jonne hann komma hem före mig, och gjorde den middag jag önskade. Det blev tre rätters, med skaldjur till förrätt, entrecote med rostade rotfrukter till varmrätt och marinerade jordgubbar, vaniljglass med eget gjort hasselnötsströssel till efterrätt, mums!
 
Kunde inte fått en bättre dag! Nu ska jag sova lite innan en ny dag börjar med nya möjligheter.
 
Tack för alla fina samtal, sms, och grattis på FB! Det värmer i hjärtat!
 
Kram till er <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0