Weekend i huvudstaden

Vi har haft en mysig helg i huvudstaden jag och Jonne.
 
Ända sen jag gick på musikalen Grease med mamma och min syster har jag velat gå på musikal igen, tror det var ca 7 år sedan. Allt i musikalväg och dansfilmer som går på TV tittar jag på. När Flashdance gick i våras ville jag se den, men det rann ut i sanden. Den hade nypremiär nu i höst igen och den här gången tog jag tag i det och boka, i lördagskväll var det dags.
 
För göra helgen till något extra tog vi in på hotell, mitt i stan där allt händer, Stureplan. Inte nog med att vi bodde mitt i stan, när vi checkar in blir vi uppgraderade till Juniorsviten utan behöva betala något extra. Ett mycket fint rum och exklusivt var det!
 
Vi hade gott om tid på dagen för att hinna göra annat innan föreställningen började. Vi åt en lunch i Kungsträdgården, gjorde en liten shopping tur på NK, vila upp oss en stund innan vi gick till Berns och tog ett glas vin före showen. Har bara sett det på TV tidigare och hört om det, nu var jag där och fick se dom gigantiska kristallkronorna i taket ock känna på pulsen. Det ligger alldeles bredvid China teatern dit vi skulle.
 
Showen var över all förväntan! Ville inte att den skulle ta slut! En blandning av sång, bra story, dans, humor, aktuella ämnen. Dom bjöd på sig själva och gav allt, det var full fart från början till slut och man ville inte missa en minut!
 
På vägen hem till hotellet gjorde vi ett stop på en pub, Jonne ville hinna dricka god riktig öl. Det var ett trevligt litet ställe, i engelskt stuk, mysigt och gemytligt.
 
Helt färdig var jag när vi kom tillbaka till hotellet, men trots det tog vi en drink i lobbyn innan vi gick och lade oss.
 
Söndagen hann vi med en del kultur och historia med besök ute på Skeppsholmen och Kastellholmen där jag aldrig varit där tidigare (vad jag minns). Lunchen avnjöt vi Gamla stan, på ett ställe vi trodde vi varit på tidigare och ville så gärna äta på igen. Det visade sig vara fel och smakade inte alls (det var länge sedan). Båda två var vi trötta och stela i kroppen, därför passade det bra att ta en massage på eftermiddagen. Jag har inte vågat ta det efter operationen, gissar att det är 4-5 månader sen sist. Det var mycket skönt och VÄLBEHÖVLIGT! Den rätta restaurangen hittade vi på vägen tillbaks till bilen, vi hann in på en snabb kaffe och dessert innan det var dags att vända hem igen.
 
Vi är mycket nöjda med helgen och mysigt, trevligt och roligt hade vi. Kan vara bra att unna sig en liten weekend ibland, samla kraft och få byta miljö. Särskilt när vi inte varit iväg någonting eller haft semester under sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0