Vill ha nytt, men hur ska jag prioritera?

Vad händer?
 
Jonne börjar bli frisk, han var tillbaka på jobbet idag. Söndagen var vi hemma hela dagen utan att göra någonting, likaså måndagen. Tur var det, annars hade han inte varit frisk redan. Passade mig bra också för jag var fortfarande trött efter veckan.
 
Hoppasdes få lite gjort inne idag, men det blev tyvärr inte så. Bara att ta nya tag i morgon igen. Högar med dagstidningar och papper växer. Hur det kommer sig vet jag inte, men dom ligger lite varstans och samlar damm.
 
Vill göra om här hemma, måla, tapetsera, köpa ny soffa, säng (det behöver vi verkligen). Vi har inte gjort någonting här hemma (jag har målat lite detaljer inne som några dörrfoder och fönster karmar sen tidigare), inte köpt några möbler efter vi flyttade ihop. Än så länge har vi tillhanda hållit med det vi hade, nu börjar det kännas som om jag/vi vill köpa lite gemensamt som vi gillar. Vart börjar man, hur ska jag prioritera. Det finns en sak vi har köpt oss, det är en grill. Den gamla sa upp sig, den ville inte vara med längre, men det är de enda också.
 
Vi hittade en soffa som vi båda var överrens om att vi ville ha, men det blev sen inget köp. Dismaskinen är trasig sen länge, men har inte köpt någon ny. Säng tittade vi också på men några 37 tkr har vi inte nu som den vi hittade kostade. Ett nytt vitrinskåp har jag hittat som vi båda vill ha, men det är också en prioriteringsfråga.
 
Jag får helt enkelt göra en ny lista (älskar mina listor) för att få en mer överblick om vad som vi behöver nytt och kanske kunna ta ett beslut vad som är högst prioriterat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0