Ett litet mysigt och familjärt dop

Fick vara med och bevittna när min brorsson döptes i kyrkan där jag själv är döpt och konfirmerad i. Det är deras andra barn och jag var en mycket stolt storasyster idag när hans familj stod längst fram i kyrkan, blev varm i mitt hjärta av kärlek.
 
En av dopgåvorna vi gav honom var en tavla som jag gjort.
 
Det var fantastik solosång som framfördes av min mammas sambos kusin, ackompanjerad av en kille på akustiskgitarr. En låt som inledde dopet och en som avslutade det, den sista berörde djupt och mycket känslor kom till mig.
 
Efter bjöds det på traditionellt dopkaffe, smörgåstårta i församlingshemmet. Där också alla barnen fick chansen att springa av sig och stoja så mycket dom kunde.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0