Stallarholmens vikingafestival 2014

Hade en mysig dag igår tillsammans med min andra hälft. Vi gjorde en dagsutflykt till Stallarholmen vikingafestival. Har varit där en gång tidigare, men det var 8 år sedan. Nu har det vuxit, blivit större, mer besökare och fler som deltar i festivalen. En god vän var där och sålde sina hantverk som jag passade på att träffa.
 
Jag gjorde ett riktigt kap! Hittade billiga ekologiska fårskinn från Island. Mycket täta, av fin kvalité och snygga! Jonne köpte en liten mortel som är smidd. Passar bra på matbordet, kunna mortla dom kryddorna som önskas ha på maten och hälla direkt från morteln på tallriken.
 
Gycklaren Zack bjöd på en underhållande show!

 Kalabalik spelade medryckande musik, roliga och duktiga!
 
 
Tidsenligt vikingaskepp låg intill strandkanten att beskåda.
 
Jag njöt utav gemenskapen, vackra hantverk, trevliga människor, få vara sig själv och glömma det materiella för några timmar. Fick nästan lite värmeslag ett tag, tog av mig ortosen och doppade fötterna i vattnet.
 
Sitter just nu på ett av fårskinnen vi köpte. Det värmer gott om rumpa och rygg, vilket gör att jag inte behöver ha lika mycket kläder på mig när jag sitter ute. Lindrar också värk och spänningar jag har.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0