Trodde inte det skulle hända så lätt!!

Så händer det igen!!

Fredag morgon när jag vaknade vände jag mig & lag mig på mage. Tänkte hela tiden på hur jag hade armen, kramade Jonne hejdå & då när jag slappnar händer det! Känner hur axeln glider ur led, känslan är att det går i slowmotion. Lägger mig på rygg med hjälp av Jonne, ser att axeln ligger fel, lägger handen på den & trycker försiktigt den glider tillbaka i position igen. Smärta, obehag, rädsla!! Axeln subluxerade igen!

Fick en återbudstid hos C min sjukgymnast samma dag. Tejpade axel, nacke & hals. Hon rekommenderade mig att få en remiss till ortopeden igen, för att höra hur vi ska göra. Det verkar inte bättre än att axeln hittat ett spår då den glider ur så lätt! Väntar nu på en kallelse till min läkare för att gå vidare med hur vi ska göra.

Vill inte behöva opereras!! Hoppas det finns något vi kan göra!

Prövar att tejpa halsen, får små bidvävsknölar på musklerna...


Tejpar nu med bredare tejp, får ett bättre stöd.


Dålig bild, ber om ursäkt för det. Tejpar även nacken med full bredd på tejpen den här gången. Har haft mycket problem med den senaste tiden... Tejpar också längre ner, hela muskeln.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0