Nu börjar höstrutinerna i stallet

Ny vecka, ny dag på jobbet. Idag var jag riktigt pigg, såg fram emot att jobba några timmar. Men började dagen framför Malou i efter tio, med Jane i knät & med solen som värmde skönt genom fönstret.



Berättade att jag köpt blommor för drygt en vecka sen, det tog ca 3 dagar innan rådjuren varit där & ätit på dom! Inte speciellt kul när vi köpt blommor för över 3000 kr sammanlagt, för att dom ska äta upp dom sen!



Nu har jag satt ihop kompostgaller som får stå över krukorna på nätterna, kanske jag får behålla dom!

Ikväll var det mitt första pass att släppa in hästarna, det märks att jag blivit bortskämd med att dom gått ute nu i flera månader. Tempus & några till gör det någon vecka till innan dom stallas in för höst/vinter. Skönt att slippa mocka några färre dagar när vintern är så lång, sen nu när det varit fint väder finns det ingen anledning att han ska gå in...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0