Påsken 2012

Hoppas ni har haft en härlig påsk!

Det har jag med min familj, släkt & vänner. Har varit lungt men intensivt. Så då har jag inte orkat blogga när jag varit hemma.

Fredagen åkte Jonne iväg till sina barn, så från morgonen tills igår kväll var det bara jag & djuren. Lugnt & skönt!! Orkade dock inte göra det som jag planerat den dagen. Var helt slut!! Så låg största delen av dagen på soffan.

Nog om det!

Lördagen skulle vi ta en daxutflykt med färjan, det tar några timmar fram & tillbaka. Det var med släkten på pappas sida, vi samlades dom som kunde, & åt en påskbuffé ihop. Sen umgicks vi & lite shopping i taxfreen ;)

Jag hängde mesta delen av tiden med Freja, hon hade ju inte ro att sitta still & prata... Vi var till bollhavet, hon fick en (barn) tatuering på armen, spelade på automater & vi dansade en liten svängom..

Vi hade toppen väder & kunde gå ut på däck en stund & njuta av em solen.

(Freja 7 år har tagit bilden)

På kvällen var det jag & djuren. Förberdde för nästa dag med lite blommor & presenter.

Söndag:
Först var jag bjuden hem till ett par som vi har haft tradition att äta påskbrunch hos i några år tillbaka. Jag åkte dit en snabbis, åt lite med dom, hann prata med några stycken innan jag skulle vidare hem till mamma.

Där firade vi min bror & hans sambo som fyllt år & sen påsken ihop. Vi åt en härlig middag tillsammans. Sen bjöds det på påskäggs jakt utav N & Sofia. Det var galet kul!

Jag fick vara ekorre, Sofia hade gjort utstyrsel till alla. Jag fick ha en patyhatt med påsydda ekorretänder på. Istället för att ha bandet under hakan satte jag det runt bakom öronen & över munnen så tänderna kom på plats. Skrattade så tårarna sprutade. Hon hade gjort en mycket bra jobb! Vi var 9 galna som sprang runt i trädgården i jakt efter ett påskägg. Det var ca 6 ledtrådar innan man fann sitt ägg.

Tack för en super kul jakt & ett bra jobb!

Väl hemma igen möttes jag av Jonne. Idag har vi varit hemma, fixat med lite uteblommor.

Ska visa fler bilder. Men det får bli imorgon eller nått... För nu ska jag krama kudden..

Det vart en lite resumé om vad jag gjort i påsk i alla fall ;)

Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0