Kraschade idag!

Ordentligt! Vet inte sen när jag åkte av min häst på det viset!

Har haft en jättebra dag på gården, tillsammans med Freja & Sofia. 

Efter jag blev klar med dom tog jag in min häst, borstade på honom. Fick ett ryck & sätter mig på honom barbacka. Det blåste ganska bra idag, så han var lite tittig.. Men tyckte inte han skulle få vinna, & jag ville så gärna rida. Så gav mig iväg tillsammans med Bazze & Nellie. Bara några 100 m ifrån stallet, sen vände jag hemåt.
Då hade mina hundar hittat något trevligt att lukta på. Ropade på dom, men bara Nellie kom. Tänkte då att, kommer Bazze med full fart nu bakifrån så är det en grej som han skulle kunna rusa för & låtsas bli rädd för. Vilket var just det som hände i nerförsbacke full fart, galopp, sken!! Inga större problem... Sen tvärnita han!! Ja ni förstår säkert vad som hände...

Jag störtade bokstavligen i backen med huvudet först, skärmen tog i sen, men också näsan lite. Höger handen är värst sönder skrapad. Höger handled kan jag inte böja, lyfta med eller något.. Så är nog en liten stukning.. Käken knakade något i efterhand, hade på mig nack kragen som tur va.. Men det hade kunnat gå mycket värre!!!...

Så bra tajmat till bröllopet jag ska på nu på lördag..

Nu ligger jag säkert hemma på soffan igen!


Kommentarer
Postat av: Stina

Men du måste vara rädd om dig! Tur att det inte blev "värre" och hoppas handleds besväret går över mm.

Kram

2011-05-19 @ 20:37:05
URL: http://www.stinamittilivet.wordpress.com
Postat av: litentanta

Ajajaj..... är hundra år sedan jag flög av nån häst, är livrädd för att göra det nu då man både är äldre, stelare och ja...blir mer rädd :(



Hoppas att det går bra även om jag misstänker att du kommer att bli stel o öm i helgen, jädra sprättkuse där ;)



Kramen

2011-05-19 @ 20:43:29
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Madeleineslife

Stina: Utmanade nog ödet lite i onödan... Tack för din omtanke! Kramis



Litentanta: Ja det brukar vara så, när man blir äldre har man mer erfarenhet, vet om farorna & spänner sig mer då. Tack, har haft en toppen lördag! Kram kram

2011-05-23 @ 13:13:01
URL: http://madeleineslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0