Den är inte bruten

MEN VILL VARNA FÖR KÄNSLIGA LÄSARE!!

Dom har inte hört av sig under dagen ifrån sjukhuset. Så det betyder att jag inte har brutit eller har inte någon spricka i handen eller handleden.

Så skönt!!!

Tänkte visa några bilder.

Så här såg det ut när jag kom hem.


Tvättat


Så här har det sett ut idag, det geggar & huden lossnar runt om.


Så här svullen är min stackars höger tumme.




Nu kan ni få jämföra. Mina prinskorvar.. Mina knogar syns inte...


Så här såg det ut nu när jag bytte plåster. Det är en blödning i handleden som man kan se, men det & svullnaden kommer inte fram på fotot..


Den är ordentligt svullen jag får byta plåster 3 ggr per dag för det geggar.. Svårt att röra den, kan inte belasta den.. Går på 10 mg stecolid & 5 mg ketogan 4/dygn. Men är jätteglad att den är inte skdad värre, så


Kommentarer
Postat av: Trasdockan

Huvvaligen! Men det är ändå tur att du inte skadade dig mer än så, det där hade kunnat gå riktigt illa. Håller tummarna för att du snart ska må bättre igen!

KRAM

2011-05-21 @ 07:16:31
Postat av: sussi

Har de visa på akuten hur du ska lägga om såret? För om de geggar ska du ha en speciell sorts kompress. Och helst lufta de så de får läka ordentligt. Man ska aldrig sätta vanlig torr kompress på geggande sår eller torrt plåster!!!



Ser ut att göra väldigt ont..Krya på dig nu!!

2011-05-21 @ 10:09:46
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/
Postat av: Anna

Mepitel heter plåstrena tror jag.

Sen kan du se om du får tag på Arnicasalva till din tumme o handled inte på såret bara men runt om så går svullnaden ner.Kram Anna

2011-05-21 @ 17:00:50
Postat av: åland

ja tur i oturen att det inte gick värre,men den där handen ser verkligen sjuk ut:( Krya på dej!

2011-05-21 @ 19:45:44
Postat av: Stina

Usch då, ajaja! Hoppas du snart blir bättre! Kram

2011-05-21 @ 21:28:51
URL: http://www.stinamittilivet.wordpress.com
Postat av: Carro

Hoppas svullnaden går ner OMG,ser inte trevligt ut det där såret...kram påre

2011-05-21 @ 22:48:22
URL: http://edsfamiljensliv.blogspot.com
Postat av: Anna D

Men herregud kära vän!!

Har dom kollat så att inte båtbenet gick av? Det syns iofs inte förrän efter några veckor, men det ska vara gipsat under tiden. Jag har nämligen brutit det vid ett liknande fall, och var svullen på ungefär samma sätt.

Hoppas det inte är det, för det ska vara gipsat i tre månader... :(

Jag tänker på dej och hoppas du blir bra snart, och ta hand om såret ordentligt nu!



Kram

2011-05-21 @ 23:13:09
URL: http://levamededs.bloggplatsen.se
Postat av: Madeleineslife

Tack snälla för alla fina kommentarer & eran omtanke! Det värmer i mitt hjärta!

Tack för tipsen, såret är nu utan plåster, det funkar bäst. Då geggar det inte.. Tål ju inte plåster, så fick utslag runt om.. Svullnaden har inte lagt sig, men försöker anävnda handen så mycket jag kan, så det cirkulerar i den. Men svårt att belasta den ännu..



Dom tog 5 röntgen plåtar, 2 på handleden & 3 på handen. Men båtbenet vet jag inte? Tror inte det är någon fara... Vi får se hur utvecklingen sker..



Tack åter igen för era fina ord! Kramisar

2011-05-23 @ 13:25:29
URL: http://madeleineslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0