Påminns av verkligheten

Vet inte vad jag ska skriva
är tom
tom på ord
inspiration

jag lever mitt liv
så som jag vill
så gott jag kan

men hela tiden påminns jag
påminns av oron
får jag pengar
pengar till nästa månad
så jag kan göra rätt för mig

räcker pengarna
till det jag är skylldig
skylldig hyresvärden
vattenfall

har jag tur blir det något över
över till att köpa mat
mat så det räcker 1, 2 veckor
kanske 1 månad

varje dag påminns jag
varje sak jag gör påminns jag
påminns om att jag inte kan duscha för ofta
annars räcker inte schampot

inte använda för mycket toa papper
inte använda mer än 3 ark papper
mer än 3 ark toa papper har jag inte råd med!

kan jag ha mjölk i kaffet
räcker det då till gröten
gröten jag måste äta
äta för att jag har inte råd med kött

försöker inte tänka
försöker leva livet
men vad är mitt liv
verkligheten kommer ikapp

yes jag fick pengar
pengar 4 dagar försent
nu kan jag göra rätt för mig
rätt för mig så att jag inte hamnar hos kronofogden

jag klarar mig 1 månad till!

Skriven av Madeleine




Kommentarer
Postat av: litentanta

Ingen som inte varit i den situationen kan komma och säga att de vet hur det är! Det är en jävla skillnad mot att vara arbetslös, och ursäkta om någon tar illa upp nu, men då KAN man ivf ta ett extrajobb, slita ihop till några kronor.



Sjuka människor är totalt hänvisade till att vår sjukförsäkring fungerar, när man kastas mellan fk och Af, hamnar mitt emellan och utanför så är det så otroligt svårt att få ihop pengar bara till hyran och räkningar. Det handlar ju verkligen inte om att spara till resor jorden runt utan det handlar om ÖVERLEVNAD...



Att det har kunnat bli så fel :(



Stor kram vännen!

2011-03-14 @ 10:30:17
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Madeleineslife

Kunde inte ha sagt det bättre själv!

Tack för ditt stöd! Kramis

2011-03-17 @ 01:54:33
URL: http://madeleineslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0