Hantverk, smycken lite blandat...

Är inne i en period när jag gör hantverk nu, mest smycken.

Tänkte visa lite vad det är jag har gjort nu idag & senaste veckan...
Detta par örhängen har jag tillverkat idag, i färgerna turkos, svart & vitt, det är hänge med benpärlor i.


Mobilsmycken ca 1 dm långa, jag tillverkade idag. Går att använda som annat smycke där det passar.


Ett lite enklare armbandi färgerna vitt, gult & limegrön det passar mig, mindre personer & lite större. Du kan justera storleken med en pärla & på läderbandet.


Ett likadant som förra men i orange, blått & grönt...


Lite som jag har gjort nu senaste veckan..
Ett hårsmycke, med en fjäder. Du fäster den genom att fläta in den längre läderemmen i håret.
















För att inte tråka ut er så delar jag upp det i flera inlägg ;)
Kanske borde ha tagit fotona i dagsljus..? Men har skjutit så länge på det nu & fick önskemål om bilder.. Så kanske får byta ut några av dom om jag lyckas få bättre bilder i dagsljuset.

Kanske kan ge er lite inspiration också genom att tipsa om vad man kan göra. Fråga gärna om det är något ni undrar över. Smyckena är indian inspirerade.


Kommentarer
Postat av: Stina

Vad fina, men är det inte väldigt pilligt? Jag skulle aldrig klara av såna pilljobb med mina fingrar samt att jag inte skulle se något till slut.

2011-02-22 @ 07:41:46
URL: http://www.smillamittilivet.blogspot.com
Postat av: Madeleineslife

Stina

Tack! :)

Jo pilligt minst sagt, det gäller att ha tålamod & en stadig hand... Nej det är inte alla som gillar att pyssla, för mig är det rogivande & ger mig energi att få vara kreativ...

Kramis

2011-02-22 @ 20:52:40
URL: http://madeleineslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0