Önskar er en god fortsättning!

Mycket ledsen att jag inte uppdaterat här.

Har varit i fjällen & firat jul tillsammans med Jonne & hans familj. Trodde att jag skulle kunna blogga ifrån telefonen, men blogg.se har ännu inte någon app till androida telefoner. Så därav blev det ingen uppdatering :(

Vi åkte i torsdags morse & kom hem igår kväll. Vi har varit strax utanför Åre i Tegefjäll. Hundarna var med såklart! Dom har haft det hur bra som helst.

Jag har varit i fjällen för första gången i mitt liv. Valde att åka snowboard. SÅ KUL!!

Ja till en början var det riktigt svårt, men greppade ganska snart hur man skulle bära sig åt. Första dagen fick jag en lektion av J dotter. Första gånen jag skulle åka knappliften ramlade jag på rumpan 2 gånger. Inna jag ens kommit iväg! Trodde det skulle vara med motstånd & att jag kunde halvsitta.. Men det var inte riktigt så, ja bara skrattade åt mig själv.

Då började vi med första grunderna, att komma upp, stå stilla, ta sig ner & sen åka frånm sida till sida. Så när jag kunde åka från ena sidan till den andra hela barnbacken ner så gav vi oss för den dagen. Riktigt nöjd!!


Dag 2 fick jag en 2 tim lektion av en instruktör. Efter den lektionen hade jag kommit så långt att jag kunde, styra hastigheten & lärt mig svänga.

William (min snowboard instruktör) & jag


Så 3dje dagen kunde jag åka själv i backen & praktisera det jag lärt mig. Flera bla J trodde jag skulle ge upp efter 2 timmar första dagen. Men jag kämpade på, trots vurpor, blåmärken & en grym träningsvärk i kroppen!!

Är riktigt stolt & nöjd med mig själv. Kom längre än vad jag vågat hoppas på. Men det krävs ett jävlaranamma & ett stort tålamod!

Längtar tills nästa gång redan!



Igår kväll hälsade vi på hos moster, där hela tjocka släkten på mammas sida var! Riktigt kul, att få träffa alla!! Vi var något sena, så vi äta ikapp dom andra. Men nu har jag nästan presenterat Jonne för alla mina kära släktingar. Så nyfikna dom varit! ;)

Nu sitter jag här inlindad i ett duntäcke, uppvärmt i torktummlaren. Har feber & är förkyld. Så det blir att släpa sig till soffan nu & kurera mig.


Hoppas ni har haft en lika bar helg som jag!?

Kram till er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0