Apportering

Har haft en bättre dag än på länge.

Mitt beslut jag tog var helt rätt & det gläder mig! Har idag kunnat göra det jag vill som att tvätta & ta hand om hundarna.. Ja det gör ja varje dag, tar hand om hundarna alltså. Men idag har vi haft ett roligt träningspass tillsammans. Försöker göra någonting av varje promenad, men idag ville jag göra något extra, något jag brinner för & det är att utveckla dom & mig tillsammans.

Vi trottsade vädret som var på utsidan, närmare bestämt storm, regn, hagel... Rastade dom först & sen gick vi till en äng, där jag tränade apportering. Så duktiga!! Bazze har jag tränat lite mer med tidigare än Nellie, kanske för att han är äldre också...

Bazze kunde jag kasta frisbee med, medans Nellie har jag inte kommit riktigt lika långt med. Så övade på deras respektive nivåer dom är på. Dom hade lika roligt som jag, om inte roligare...

Mitt mål är nu att göra detta regelbundet. Ja menar en pinne eller en boll kan nästan vilken hund som helst springa efter & hämta, men vill göra det dom är bra på & som sagt utveckla det.

               Helt plötsligt så vart himmelen alldeles orange från ha varit gråmulen, så vackert!







Kommentarer
Postat av: Petra

Jag o Allan har börjat med klickerträning det tycker han är väldigt kul....



Kram till dig och hundarna

2010-10-17 @ 19:12:16
URL: http://bromskogenskennel.se
Postat av: Madeleineslife

Kul!! Vi kanske kan ge varandra lite tips..? Skulle vlija ha någon att träna med :0)



Kramis till er från oss <3

2010-10-17 @ 23:47:21
URL: http://madeleineslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0