LÄSKANDE ANANASPAJ

Fick jag hos en vän sen för några månader sen.

Tycker mycket om ananas som frukt & gillade pajen väldigt mycket! Så ville testa att göra den själv. Receptet hittade jag på internet. 

SUPER GOD!



Pajdeg:
150 g smält smör
3 dl mjöl
1 tsk bakpulver

Fyllning:
2 dl creme fraiche
½ dl socker
2 tsk vaniljsocker
2 ägg
1 burk (400 g) krossad ananas.

Smält smöret, blanda sen ihop ingredienserna till pajdegen. Tryck ut den sen i en pajform.

Häll av spadet ifrån ananasen i ett durkslag. Blanda sen ihop alla ingredienserna i en bunken & häll över det i pajskalet.

Grädda pajen i ca 15 min i mitten av ugnen på 225 grader. Den ska inte får färg, för då blir den torr. Men kolla så att fyllningen är fast. 
Servera med vaniljglass eller om du föredrar grädde.

Lycka till!!

Jag bjöd Felicia på den pajen i söndags..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0