Bandy, god mat & alla hjärtans dag,

det vart inte att jag bloggade igår, tråkigt men var iväg på eftermiddagen & sen när jag hade möjlighet orkade jag inte sitt upp vid datorn.

Men tänkte sammanfatta min gårdag. Som jag sa så var det näst sista hemma matchen för vårat bandylag. Som tur var hade febern gått över när jag vaknade & det var inte allt för kallt ute heller vilket är fördel för mig. Så tog mig iväg tidig eftermiddag, vart lite sen men det gjorde inget, det är ju skönt att kunna ta det i sin egen takt & slippa stressa.

Vi hade mycket hopp om en vinst idag, även om det har känts långt borta. Det är ju så, ska dom hålla sig kvar i ettan så är det endast vinst som gäller. Det började bra, god stämning i laget & dom peppade varandra. Det var Djurgården som tog ledningen med 0-1, sen reducerade SIF till 1-1. Men det såg inte lika bra ut längre in i matchen då Djurgården var i ledningen med 1-3, 1-4, innan SIF reducerade & kom i kapp. Men det räckte inte till slutet med slarv i sista halvlek & trötta spelare. Flera ut visningar som ställde till det. Så förlorade dom tråkigt nog även denna match :(
Tungt för laget, trots detta är det ingen ut klassning & dom bjuder på bra motstånd, men det är det sista som inte fungerar. Så nu ser det inte så ljust ut, dom har 2 matcher kvar 1 borta & 1 hemma. Det är ett MÅSTE att dom vinner. Annars blir det 2:an nästa säsong.

Erik stor spelade som vanligt i målet & Jonas spelade bra, men lite för många missar:(
Han åkte oxå på en skada som inte alls såg trevlig ut!! Han fick bollen i ansiktet nära ögat, ett märke på kinden, svullet under ögat & honhinnan var som en bubbla. Men dom beskeden jag har fått så ska det vara ok trots allt. Han ska tillbaka för en ny undersökning. Det är tur i oturen att det ibland ser värre ut än det är.


Aj, aj!!..


Nästa bandy proffs en mycket trött sådan.
Kämpade in i det sista, men sen orkade han inte L.
Som ni ser ska han även hålla i klubban när han sover..


Här fick även mamma Jennifer vara med, vi sa det att vi har i stort sett
bara bilder på L & hundarna. Men det är väl så det brukar vara..



Pappsen var med & tittade på matchen idag oxå,
min syster Malin står med ryggen emot.

När jag kom hem sen efter ha handlat mat till middagen så var jag helt slut! Var så slut att det kom tårar, vet egentligen inte varför? Men det kan väl bli så när man är övertrött & har värk 24-7..

Lagade en god middag, med  efterrätt till men tyvärr inga bilder på mina skapelser :(
Det var trevligt & mysigt i alla fall. Fick dock halsbränna av endast 1½ glas vin.. Men det var gott, hade fördragit rött vin men vad gör man om man inte har det.. ;)
Kände inte för att dricka saft till, gör det alltid annars i stort sätt.

Hoppas ni hade en trevlig alla hjärtans dag?!



Kommentarer
Postat av: Allt om EDS

Det gick inte att kommentera på det förra inlägget så jag lägger kommentaren här. Molly och Eric är ett par, det var därför hon grät för hans skull :)

2010-02-16 @ 10:28:16
URL: http://alltomeds.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

jaså här fick man va med på en liten bild också, inte den snyggaste kanske :P hoppas allt är bra med dig idag iaf :)

kram //Emma

2010-02-16 @ 15:16:43
Postat av: Madeleineslife

Emma; ja det blev så, var tveksam om jag skulle lägga ut den, för visste inte om du skulle godkänna det. Nu vart det så, det är så sällan man får en bra bild på pappa. Tycker att du ser bra ut;)



Idag har jag legat hela dagen, men så är det när man varit igång..

Så hoppas det är bättre med dig!?



Kramis

2010-02-16 @ 16:41:53
URL: http://madeleineslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0