Nosgrimma i ny modell.

Har idag införskaffat en ny nosgrimma till Bazze.

Han har haft det sen några år tillbaka, skaffade det då jag hade andra som rastade honom, för att han inte skulle dra iväg med dom. Jag har själv använt den för den är skonsammare för hunden & för min kropp. Men den han har haft har blivit sliten & spruckit i plastspännet. Mardrömmen skulle vara att man står där med ett tomt koppel!

Nu var jag till zooaffären som en mycket duktig & trevlig tjej äger! Frågade efter om hon sålde nosgrimmor? Vilket hon gjorde, men den jag hade fanns inte i den storleken jag ville pröva (1 stl mindre än gamla). anledningen att jag ville pröva mindre är för att jag tycker att den åker upp i ögonen. Vilket inte kan vara skönt för hunden. 

Detta är Bazzes gamla, den får han vrida på huvudet när man tar i kopplet.


Som tur var att den inte fanns skulle jag vilja säga, för hon tog då fram en annan modell.. Den var visserligen 100 kr dyrare än den andra, men så som hon förklarade skillnaderna, sen när den satt på & jag fick pröva så var det ingen diskussion!!

Denna är bättre på så sätt att det är inte någon risk att andra som inte är vana att leda en hud i en nosgrimma kan ge hunden en vipplersskada! Sen är denna skonsammare, sitter mycket bättre & jag är helt enkelt bättre på alla sätt!

Betalade 249 kr för den.
man sätter på den som ett "vanligt" halsband, tar den vänstra öglan & trär över nosen.


Här kan ni lättare se halsbadet..


Hoppas ni ser hur den fungerar, han måste alltså böja nosen ner mot bringan när jag tar i kopplet.
Kan då tillägga att det krävs ingen kraft till det!


Alla som har hund, som idag har halsband bör tänka ett varv till för er själva & hundens skull såklart. Slita & dra i hunden är inte meningen. I denna får man en helt annan hund, som lyssnar på ett helt annat sätt oavsett tidigare erfarenheter. Det är många som ser mig & mina hundar som undrar om dom bits pga att dom har remmen runt nosen. Men det är inte därför, däremot kan man dra åt så att dom inte kan om det skulle vara nödvändigt. Men det är inte därför jag har dom. Det är så mycket värt pengarna!!!


Kommentarer
Postat av: Bunny

Och här lämnar jag din sida... Anser att om man måste ha halti på hunden så ska man inte ha hund... Hundkurs kanske...? :S



//

2010-11-21 @ 16:51:49
URL: http://katidis.wordpress.com/
Postat av: Madeleineslife

Bunny; Det får stå för dej själv!

Jag vet hur mycket ett stryphalsband kan skada hunden som nästan alla hundägare har & missbrukar!! En grimma kan ge hunden en vipplerskada om man inte vet hur man ska hantera den! Har lång erfarenhet & en sund inställning till mina djur, dom är mer dresserade än många andra husdjur, går mycket bra i koppel etc. Ja tänker inte försvara mig för jag vet att jag inte gör fel & att det är skonsamare för hunden än något annat! Vad du har för erfarenheter eller kunskaper säger jag inget om men tycker inte du har rätt att uttrycka dej om något du inte vet!



Mvh Madeleineslife

2010-11-21 @ 19:35:48
URL: http://madeleineslife.blogg.se/
Postat av: Emma

Kul att du bloggar! Fortsätt så :)

2012-03-18 @ 19:41:16
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0