En mysig skogpromenad med 3 av mina fyrbenta

Jag tog mig till stallet igår igen, varje gång/dag är en seger för mig. Kände att jag gick på extra vilja för att orka, men för att höja mig själv, självkänslan och självförtroendet gjorde jag det jag kände för.
 
Bazze och Nellie var med, dom låg och sov i bilen medans jag gjorde i ordning Tempus box. Som tur var va den lättmockad igår och tog inte så mycket kraft. Efter jag var klar med bestyren bestämde jag mig för att ta alla tre fyrbenta på en härlig skogspromenad. Den är så vackert nu med alla gröna nyanser i naturen, doften av hägg och gullvivorna som täcker skogskanterna.
 
Hade ett midjebälte med resår i som jag satte fast hundarnas koppel i, Tempus fick ett träns på sig idag då jag skulle ha med alla tre och det blir lite mer att hålla ordning på. Vi knatade iväg efter ridbanan vidare in i skogen på traktorvägen som bitvis var ganska lerig efter allt regn. När vi gått en bit funderade jag vart vi skulle ta vägen, då jag tog ett beslut att pröva gå en kortare runda vi brukar rida. Hur lång tid det skulle ta till fots visste jag inte, tog en chansning helt enkelt.
 
Det var så fridfullt i skogen. Sången från fåglarna, hundarna som var överlyckliga att se något annat och alla nya dofter, Tempus ljud från hovarna och försök till att äta på buskarna vi passerade förbi. Mysigt att bara vara tillsammans. Ro för själen.
 
 Svårt att ta en selfie med en häst som tittar åt alla andra håll än in i kameran...

Tempus och fåren längre bort fick syn på varandra, lammen gjorde några glädjeskutt :)
 
 
 
 
Jag var helt stum i benen när vi var tillbaka vid stallet efter 35 min! Musklerna i låren värkte, men det var värt det, jag hade gjort om det, för att få ha den mysiga stunden med mina djur <3 Dom andra var lika nöjda som jag och Tempus lite extra som fick beta grönt gräs när vi kom tillbaka, innan han gick in i hagen igen.
 
När jag kommit hem, givit hundarna mat tappade jag upp ett hett bad med skum. Satte på Jon Henrik Fjällgrens skiva, tände några ljus tog med mig en smoothie som jag gjort och lag mig i badet.
 
Idag känns låren fortfarande, dom är stela och gör ont. Men lever fortafarande på gårdagen. Nu är det dags igen, hästarna väntar på sin lunch...
 
Vi hörs!
Kram /Madeleine
 
 

Kommentarer
Postat av: ronja

härligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0