Vad är den rätta balansen?

Var riktigt sliten igår, idag är jag lite piggare.
 
Igår fick jag träffa min nya assistent som jag nu hoppas ska passa och fungera i alla olika lägen, vilket inte är det lättaste. Vi har i alla fall inte svårt att hitta samtalsämnen och är ganska lika. Gemensamma intressen finns, vilket är en fördel. Imorgon ska jag träffa cheferna och prata igenom mina rutiner, så det funkar så smidigt som möjligt.
 
Känner emellanåt att jag vill klara mig utan hjälp, men skulle jag vara utan hjälp helt får jag inte mitt liv att gå runt. När jag dessutom ska göra om min operation så klarar jag inte av de vanligaste rutinerna i vardagen för en liten tid framöver. Skulle så gärna önska åtminstone klarade mig med färre timmar, men nu känns det ofta som att det är alltid saker som vi inte hinner med. Vilket gör avvägningen svår, hur jag ska lägga upp det. Hur många timmar jag ska ha.
 
Alla vill vi ha den rätta balansen, vilket är jättesvårt! För mig är det ännu viktigare. När den inte finns, blir topparna och dalarna så stora mellan värk och olidlig smärta! Då blir det ännu svårare att hitta en rutin och flyt i min vardag.
 
Mitt fokus och jobb ligger i att träna och hålla kroppen så smärtfri som möjligt och i kondition så jag orkar.
 

 
Tayla har återhämtat sig förvånansvärt bra efter det stora ingreppet. Att hon skulle ha ont är svårt att se, hon springer runt och studsar på bakbenen som inget hänt. Vi försöker hålla henne på "mattan", men det är svårt. Svullnaden har gått ner och såret håller ihop fint, därför tas stygnen bort på fredag.
 
Nu efter en liten utflykt i staden, ska jag ta mig en vila på soffan.
 
 
Vi hörs!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0