Ny kompis i stallet

I fredags flyttade en ny hästkompis till Tempus in i stallet, D-ponnyn Twixi. Tempus är nyfiken på den nya damen, men Shakira tillåter inte honom närma sig!  Hon föser iväg honom bort från Twixi och vill ha honom för sig själv. Tempus låter stona hålla på bäst dom vill. 

Idag fick dom gå ut på betet i några timmar för att vänja in sig. När jag och en annan tjej ska hämta hem dom igen börjar Shakira brösta upp sig, få en hals som en hingst och frustar.

Tempus är mycket attraktiv just nu! 

Twixi försöker närma sig, men Shakira blänger surt och har svårt att koppla av.

Tror det var 30 min Shakira gnäggade efter Tempus lämnat hagen innan hon lugnande ner sig, men sen när han kom tillbaka drog det igång igen! 

När jag sen släppte ut Tempus igen börjar dom om igen direkt,  då la Tempus lite irriterad öronen bakåt. Tur att jag har en så cool häst, som inte bryr sig mer än nämnvärt när dom håller på. Dom kommer komma överrens om ett par dagar, snart ska Zoho och Pandora göra dom sällskap också.

Välkommen Twixi och matte Linnea!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0