Long reinning

Igår (tisdag) prövade jag och Tempus på long reinning för första gången. Det var spännande med något nytt. 

Det är som dressyr, men bredvid hästen. Enkelt träns, längre tyglar tex gramantyglar. Sen går du intill bakbenet på hästen, har yttertygeln över ryggen på hästen och den andra bara rakt bak. Du ska ha kontakt med bettet men behöver inte hålla spänt. Sen går du med hästen och gör olika övningar. Precis som när du sitter på. 

Fick göra serpentiner, skänkelvikningar, förväntar öppna och trav i form 

Jätteroligt! Tiden gick superfort och Tempus var mycket duktig och jag skötte mig hyfsat. Instruktören var tydlig och bra på att förklara vilket gjorde det lättare för mig. Vill absolut göra det igen. Kommer alternera detta med tömkörningen. 

Kan erkänna att det kändes i många kroppsdelar i efterhand. Gå i sanden, ett 40X20 m ridhus, i 45min! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0