Tempus "nya" kompis

Det duggade igår när jag kom till Tempus, han var ändå på gott humör, det gjorde mig glad. Hade egentligen behövt legat kvar i soffan hemma och kurerat mig, men det går inte att strunta i djuren för att man är sjuk. Det är kanske det som driver mig också, fast jag mår dåligt, har en dålig dag eller liknande måste jag ta mig upp för djurens skull.
 
Tempus har flyttat tillbaka till sin vinterhage, men han går inte längre själv. I somras flyttade en ny häst till stallet som heter Shakira, hon fick gå i samma hage som Tempus och två andra hästar. Tempus och hon fann varandra och blev vänner. Nu går dom i samma vinterhage och förhoppningsvis blir han inte av med sin vän som dom tidigare han haft.
 
Igår när jag tog in honom gnäggade Shakira efter honom och ville helst gå med oss in i stallet. Är glad för att han slipper gå själv, han tycker inte det är lika roligt.
 
En bild jag tog på dom förra veckan när dom släpptes ihop.
 
Ett inlägg som jag skrev två gånger igår men inte publicerades!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0