Min ögonsten


Undrar alltid vart tiden tar vägen i stallet? Det blir som att allt stannar upp runt mig, när jag och Tempus är tillsammans finns inget annat. Han gör mig lugn, jag är tvungen att tänka på hur ja beter mig,  vilken sinnesstämning jag befinner mig i. Nyttigt och jobbigt ibland. 

Vissa säger att man blir låst att ha en häst eller att det är dyrt. Jag ser det som en livsinvenstering, han ger mig massor! Jag får frisk luft, fysisk träning, närvaro, glädje, utveckling, möten med nya människor, vi kan umgås varje dag. Han behöver inte ställas in för vinterförvaring och jag kan först ta ut honom nästa sommar igen. Vi njuter av alla årstiderna tillsammans.

Han gör mig levande och till en bättre människa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0