Ser mycket smart ut i dessa bågar!?

Var tillbaka till ortoptisten idag. 

Jag var där förra torsdagen, fick då droppa ögonen och träffa ögonläkaren för att undersöka om operation var aktuellt? 

När jag har EDS vill dom vänta med op, med tanke på dom extra risker som finns. Hon kunde få upp synen bättre när dom var droppade och därför ska jag nu få ny styrka i glasögonen. Min syn har försämrats kraftigt de sen sist (2år sedan), skelningen har ökat! När hon fått upp min syn så mycket det gick, med en kompromiss för jag ska kunna se på långt och nära håll med samma glasögon, fick jag en ny tid idag. Då ville dom att jag skulle sitta ett tag med den tänkta styrkan på glasen för att se om mina ögon accepterade dom? 

I dessa vackra bågar fick jag sätta mig i väntrummet :-P 

Ortoptisten var nöjd med hur mycket dom fick upp synen, så nu med ett nytt recept kan jag leta nya bågar! Dom har ökat prismorna från 5 till 8, det ska hjälpa ögonen att d lite as pina as v mer och skelningen s kalender bli bättre. Mina ögon ska behöva kompensera mindre. 

Nu återstår att se vad det blir för nya bågar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0