Puma gör stora framsteg!

Blev chockad när jag såg vem som låg bakom mig i soffan! I vanliga fall är det Tarzan som ligger där, Puma har aldrig gjort det tidigare, hon trivs bäst lite avsides. Största delen under tiden sen jag flyttade hit har hon sovit i det stora badrummet. För drygt ett halvår sedan började hon sova på kökssoffan, dit in har hon bara vågat gå när hon vill ut eller in om hon inte haft något annat val. Så att hon skulle ligga i lugn och ro bakom mig i soffan var inte speciellt troligt. Nu gjorde hon det och jag blev mycket glatt överraskad! Har varit jobbigt när hon inte känts sig trygg med att röra sig i huset. Hon är en hittekatt som valde själv att flytta hit för 7år sedan, först strök hon stallet, sen flyttade hon in i foderkamarn och flyttade först in i huset december 2009.


Med tiden har hon fått bättre självförtroende och jag blir varm i hjärtat när hon gör små framsteg hela tiden. Hon är en mycket snäll och go katt, älskar att bli klappad och pratar mycket, hon är glad för det livet hon fått här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0