Blir till en överraskning på våren

Nu sitter vintehjulen på bilen, nu kan de vara minus, halt, komma snö och jag är förberedd. 

Vet inte om det har hänt tidigare att vintehjulen satts på så sent någon gång tidigare!? André har varit mycket snäll och hjälpt mig. 

Lökarna, tulpaner, alium och några andra har jag satt idag, äntligen!!  Det har hängt över mig länge nu, jag har haft ångest över att det inte blivit gjort! Tror det blev drygt 50 st jag satte i den större rabatten under eken. Den ser vi från vardagsrummet och köket, där det är ett blått hav av blåstrjänor på våren. Strax efter kommer tulpanerna vara ovanför dom i en vacker färgpalett med rosa, plommonlila, orange, svart/ mörklila, limegrön, lila, blå. Spännande är det tills vi får se resultatet. Det är roligt att få sätta ner dom på hösten och sedan få överraskningen till våren när dom tittar upp och slår ut. 

I morgon ska jag ta hand om mitt hår, det ska få ny färg i botten och fräschas upp i topparna.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0