Klippa band, släppa taget & gå vidare

Just nu vill Tarzan ha min uppmärksamhet, släppte precis in honom. Han hoppade upp i mitt knä, lyfte honom åt sidan, nu sitter han bredvid mig, spinner som en tröska & vill att jag ska kela istället. Det är mysigt med djuren för behöver jag lite närhet finns det alltid någon som kan tänka sig att "kramas" & dom ger mig villkorslöskärlek!
 
Tänk om vi kunde efterleva djuren mer, titta på deras överlevnad. Känner djuren en jobbig/negativ/tung energi skakar dom av sig den, har en otrolig förmåga att släppa & gå vidare. Tycker det är mycket intressant! Vi lägger in känslor & tankar i allt vi eller andra gör, det ställer till det för oss i förlängning. När vi samlar på oss alla negativa/tunga energier, läggs dom i en tung stor ryggsäck vi måste släpa runt på. Ju mer vi samlar & ju mindre vi skakar av desto tyngre blir säcken! Det håller i sin tur oss tillbaka & vi kommer inte vidare även om vi tror det. Allt blir suddigare & suddigare, till slut vet vi varken ut eller in. Den som gått under många år & samlat i sin ryggsäck påminns emellanåt om den, genom att röra upp i ens liv. Tar lång tid göra sig av med allt. Men allt går!
 
Det vi borde göra är att notera den negativa/tunga energin, andas, släppa taget & gå vidare. Det är något vi får praktisera hela livet, men ju bättre vi blir desto effektivare & mer framgångsrikare blir vi.
 
Jag ber om att få släppa taget om all negativ energi jag dragit till mig under dagen när jag lägger mig.
De kan du också göra, ta hjälp av en ängel, Gud, Buddha, Jesus eller det du tror på & som känns bekvämt. Be att få släppa taget eller klippa alla negativa band du (jag) samlat på dig (mig) under dagen. Ta några djupa andetag, för varje andetag släpper lite. Känn hur det blir lite lättare att andas. Inget underverk sker över en natt, det krävs tålamod, som att skala en lök, ett lager i taget, mer klarar man inte. Men gör du det varje dag kommer du märka skillnad & för varje gång blir ryggsäcken lite lättare.
 
Lycka till!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0