Förlåt, förlåtelse tar dig vidare.

Helgens budskap
 
Glöm inte att förlåta varandra, imorgon kan det vara försent, då förlåter du aldrig dig själv.
 
Förlåta kan vara svårt, känslosamt, jobbigt & kännas omöjligt!
Men göra det är skönt, viktigt, modigt & starkt. Har hört någon säga, jag tänker inte förlåta, det känns som jag sänker mig själv då. Tvärtom, att förlåta en annan människa, situation är starkt! Du höjer upp dig själv, stärker dig själv, känner dig duktig, det blir en lättnad. Framförallt kan du gå vidare. Att inte förlåta betyder dulever kvar i det gamla & förflutna. Det kommer hålla dig tillbaka, du kommer undvika situationer, undvika möten & inte komma framåt i din egen utveckling.
 
Förlåt är ett starkt ord & viktigt. Pröva med att förlåta någon du har dig nära, känn efter hur det känns? Du kommer känna dig upprymd efteråt. Det är bättre vara ett bra förgångsexempel, förlåter du är det större chans du blir förlåten. Förlåtelse föder kärlek och kärlek är något vi alla vill ha!
 
Det är också lika viktigt att kunna förlåta sig själv, när man gjort något dumt. Då går du vidare & tar det som en lärdom. Istället för att tänka, jag förlåter aldrig mig själv & fastnar i det förflutna.
 
Förlåt dig själv, andra, nära, kära & varandra! <3
 
Sommaren 2013 juli i skärgården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0