Rullstolen är utprövad

Stora dagen! I förmiddags träffade vi min AT på Sodexo för att pröva ut en rullstol. Vi pratade om e-motionstolen, men den är inte aktuell längre. Den blir dryga 10 kilo tyngre stolen, den är svårare för någon annan att köra mig i, vilket gör att det inte fungerar för mig. Därför prövade jag 2 st andra modeller. Fick testa att köra, titta på olika inställningar osv.. Riktigt imponerad vilka grejer som finns! M som jag träffade var riktig duktig att förstå mig & kunna hitta dom rätta lösningarna. Jag tror att den vi valt kommer bli mycket bra. Den är lätt, sportig modell, högre ryggstöd som går att ställa in efter ryggen, en dyna som passar min kropp, körhantag som går att fälla ner, dubbla bromsar etc. Nu väntar vi på att den ska beställas, komma hem & jag får då en återbesökstid för att ställa in stolen. Ett steg närmare...

Kommentarer
Postat av: Mia Ericsson

Hej!
Jag undrar bara vad det blev för rullstol för dig?
Har också EDS och behöver en ny rullstol så jag undrar om du har något bra tips...
M.v.h
Mia.E

2015-11-05 @ 19:59:40
Postat av: Mia Ericsson

Hej!
Jag undrar bara vad det blev för rullstol för dig?
Har också EDS och behöver en ny rullstol så jag undrar om du har något bra tips...
M.v.h
Mia.E

2015-11-05 @ 20:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0