Bazze har träffat veterinären igen för uppföljning...

Fick en återbudtid när jag ringde veterinärkliniken, var där idag en vecka senare. När jag ringde & berättade om hur Bazze mår tyckte hon det var dax för en uppföljning. Det har hunnit gå 4 månader sen sist, han har stått på rimadyl 2/dag först i 2 månader, 1 månad utan, men i jan började vi igen. Anledningen att vi sluta ge honom under 1 mån, var att när jag ringde till vet & ja sa att jag inte var säker på om det hjälpte skulle vi pröva utan en tid för att se, (vilket inte är något farligt). Han blev mycket sämre igen, fick mer ont & det fanns inget alt än att börja ge honom morgon & kväll igen.Men nu tycker jag att han har vissa beteenden som tyder på värk trots medicin. Vi ska börja med sjukgymnastik igen, han får inte leka med Nellie osv, vi ska byta till annan sort värktablett för att se om det gör någon skillnad. Under tiden väntar vi på besked nu från försäkringsbolaget om dom ersätter oss för en magnetröntgen? Veterinären tycker att det kan vara bra att få en diagnos, för att säkert sen veta hur man ska behandla. Utan en magnetröntgen kan man inte med säkerhet säga att det är ett diskbråck. I dagsläget har han ett misstänkt diskbråck. Även om det sen skulle bli diagnosen diskbråck är det inte säkert att han ska opereras. Men då vet man & kan gå vidare därifrån. Vi tar ett steg i taget & gör det bästa möjliga för Bazze & att ska må så bra som möjligt. Ska säga det också att han är glad, har en positiv inställning, men ibland blir det för mycket av det goda som ger honom värk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0