En mysig tur i skogen...

Har tagit upp tömkörningen med Tempus igen, ett bra träningsalternativ. Allt man kan göra i annan typ av träning går bra att göra även när man tömkör. Idag kände jag för en liten tur i skogen, få andas, njuta & bara vara med Tempus...Dock en aningen svårt att ta en bild när man går samtidigt, ska styra hästen med en hand & på hemväg dessutom! :-DDet var som balsam för själen att komma ut! Innan detta för att ladda upp, fikade jag med gammelfarmor som är 93 år gammal. Hur mysigt som helst! Vi har alltid mycket att prata om & tiden känns alltid för kort. Idag fick jag äran att bjuda på mina bananmuffins, som blev mycket uppskattade! Jag fick bl.a höra om när dom plockade lin som unga, torkade den, skicka iväg på behandling, för att sen kunna väva lakan av. Det fanns inte hur mycket tyg som helst att tillgå då under 2:a världskriget. Man fick bara köpa en viss del & var tvungen att ha ett kort att visa upp. Något som vi inte behöver tänka på idag! Önskar er trevlig helg, glöm inte att andas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0