Tempus fick nya utmaningar

Hoppas du hade en bra helg!?
 
Jag hade en händelserikhelg. Tempus fick hoppa två gånger. Lördagen var meningen Ida skulle ha ridit, då hon inte kunde longerade jag honom, för att göra det lite roligare och jobbigare lag jag ut 3 galoppbommar, som jag sedan ökade svårigheten med lägga upp mittenbommen på en sockerbit och sen båda ändar på sockerbitar. Då låg en bom på marken före och efter hindret. Han jobba på bra, i jämn och fin galopp, fina språng. Har aldrig gjort övningen tidigare.
 
Dagen efter möttes jag och de andra som har hästar i stallet på förmiddagen för att rida en lektion, working equitation, olika statoner man bygger där du ska göra övningar med hästen som kräver koncentration, kommunikation, lydnad och en modig häst. Jag har gjort likanande övningar och en del var samma, Tempus glänste därför och skötte sig alldeles utmärkt. Mycket roligt att göra något tillsammans! Efteråt hoppade Sara (som hållit lektionen för oss) Tempus. Han var mycket trött sen dagen innan, han ville därför inte riktigt gå framåt, men några srpång blev det och han tog sig över.
 
Förbereder mig och Tempus inför uppgiften att öppna "grinden".
 
Extra poäng om man sätter fast hästen? ;)
 
Eftermiddagen var vi först på kalas, min bror och sambo har fyllt år båda två. Vi firade, åt goda tårtor, kakor och småbarnen underhöll oss vuxna.
 
Avslutade kvällen med en god middag på restaurang. Jonne ville bjuda ut mig, ,mycket god mat, jag  åt en risotto med sparris, Carl Johan svamp och tryffel. Skönt bara för en stund koppla av, njuta, äta gott och slippa ta reda på allt efter.
 
Efter allt som hände i  helgen behövde både jag och Tempus vila idag. Passade bra när det regnat hela dagen, fick lite gjort inne istället. Hundarna ville knappt gå ut, de var snabbt ut och in igen. Nu till kvällen då Jonne kommit hem tog vi en promenad när det var uppehåll ute. Skön, frisk luft ute.
 
Nu tänkte jag ladda upp batterierna igen inför i morgon.
 
God natt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0