Planering, rensa och plantera

 
 
Sitter ute på altanen i vårsolen och mår gott.
Finns det något bättre än att sitta i solen, njuta av vackert väder, färgglada blommor, hundarna som strosar runt på tomten och fåglarna kvittrar. Det är livet för mig.
 
Planerar vad nästa steg är att göra i trädgården. Igår rensade vi framför ena jordkällaren, klippte ner hallonsnåret som inte ger några hallon, rensade bort sly som vuxit upp, kratta det som gick och nu ser det mycket trevligare ut. Inte som den bortglömda delen av våran trädgård.
 
Har tänkt så sommarblomster i år, som blir som en vildvuxen äng. Jag har rensat bort ogräset och brännässlorna, nu är det bara jorden och fröna som saknas. Har köpt en fröpåse med mixade sorter, blåklint, aster, zinna, romersk riddarsporre, och många fler, som jag tänkte så där. Har lyckats få tag i en stor pallkrage till som ska fyllas med jord och som jag ska så mer lökar och salladslök i.
 
Men ännu kan jag njuta ett tag till av dom fina, små, söta blommorna som blomstrar just nu!
 
 
Ha fortsatt toppenfin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0