Subluxation i axeln!

Dagen efter...Det känns idag! Igår var ändå ok, jag klarade mig. Den här dagen har varit jättejobbig! Kände redan innan jag klev upp att axeln var värre & värkte mer! Som senare blev spänningar ner mellan skuldrorna, ut i armen & upp i nacken. Fick en hemsk molandevärk & huvudvärk!Kände att om någon säger ett fel ord eller att det blir en liten motgång bryter jag ihop! Axeln är svullen, varm & mycket öm. Det gör att jag inte just nu hanterar alla situationer som uppstår på ett bra sätt som jag önskar. Såklart blir Jonne lidande :-(Har talat med min sjukgymnast, hon tror att den här gången var en subluxation. Vilket innebär att axeln går ur position/led, men att den sen åker tillbaka igen av sig själv. Luxation är när den är kvar i luxerat läge & man behöver hjälp att få den på plats igen. Jag ska röra armen, använda den, men inte bära & inte ha den i ytterlägen. Hon hade ont om tider nu, men jag har fått en tid om 1 1/2 vecka. Då kommer vi gå igenom stabilitetsövningar igen. Tråkigt! Men nödvändigt.Ska ta kontakt med min läkare också imorgon, vill ha lite goda råd & tala om vad som hänt. Är det inte det ena så är det de andra...En sak i taget, en dag i taget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0