Ansökt om rullstol för att ge mig fler möjligheter

Nu är bollen i rullning, har haft möte idag med en arbetsterapeut (AT). Jag vill ansöka om en rullstol i syfte att spara kraft & energi. Kunna medverka på aktiviteter som jag idag väljer bort. För att kunna göra det gör AT:en ett hembesök. AT jag haft tidigare har tyvärr slutat, vilket gör att ja måste börja om. Beskriva mitt syndrom, hur det påverkar mig osv. Det tar lite extra tid. Hon tror inte att det ska vara några hinder för mig att få en då jag har min el-scooter. Däremot hade hon inte hört talas om eller sett en rullstol med e-motion hjul. Kort beskrivet sitter ett batteri på hjulen som laddar sig själva under körning. Det gör det lättare att köra den själv då det inte behövs lika mycket kraft & dom hjälper även till att bromsa upp när du lägger fingrarna på ringarna. (En länk som beskriver rullstolens funktion närmare...http://www.spinalistips.se/tips-manuel-rullstol-med-e-motion-hjul-606.html) Jag har ingen möjlighet att köra en rullstol helt av egen kraft, & det är inte alltid lätt att ha någon med mig. Därför tror jag att den rullstolen är lösningen. Nu ska AT forska i vad e-motion är, vad jag har för möjligheter, tala med min sjukgymnast & undersöka vad reglerna säger.Fortsättning följer.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0