Gör ditt egna påskägg att ge bort

Tänkte kanske kunde inspirera er andra att göra ett påskägg att ge bort.. Det är roligt att komma med ett påskägg som man skapat själv.
 
Ägget kan du köpa i en hobbybutik, det finns liggande, stående modell
& dom är från början i naturfärg
 
Jag valde att spraya dom med guld eller silver färg. Med det går att måla dom eller använda sig av tekniken decoupage. Ett tips om man vill ha en ljus färg så blir den bäst om man målar ägget vitt först.
 
Sen är det bara att gå loss & börja dekorera!
Jag satte ett satinband på den övredelen.
 
Valde sen på detta ägg att använda bokmärken & stenar i olika färger
 
På motsatt sida sitter ett mindre bokmärke & några stenar. Men har använt ett virkatband & fäst på den undredelen. Så var detta ägg färdigt! :-)
 
Ett annat jag gjorde till Jonne´s son som spelar golf.
Klippte ut bilden på golfklubban i en tidning, har använt ett papper som är som skummgummi med glitter på & på baksidan klister, klippte ut en "golfboll" i det.
 
Tvärsöver limmade jag fast ett paket snöre, & på kanten är det ett svart papper med glitter på som föreställer gräset i detta fall :-) Så kan det se ut till en kille..
 
En annan variant i guldfärg, där jag återigen har använt ett satinband.
Sen är det färdiga blommor som matchat ihop & limmat fast med limpistol.
I mitten fäste jag stenar & även runt om. 
 
En påskfjäder..
 
 
Jonne gjorde också ett till sin dotter
 
 
Det är bara att sätta igång, låta fantasin flöda!! LYCKA TILL!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0