Hantverk & pyssel, bl.a deqoupage på ljus & glas

Är inne i en period med värk nu, huvudvärken släpper inte.. Men för att inte tjata om det så tänkte jag blogga lite bilder på mitt hantverk jag gjorde under julen :)
 
Vi hade lite roligt ute i snön när det äntligen blev kramsnö & kunde göra en fin snögubbe jag & Jonne..
 
Jonne var också med & julpysslade
 
Detta ljus fick min mamma. Har gjort deqoupage med servetter på ljuset, hjärtat är gjort av en lokal hanterkare i keramik, som jag köpte på en julmarknad.
Det är inte ljuset som är snett, det är bilden!
 
 
 
Så här såg ljuset ut som min bror J & sambo E fick!
 
& ifrån en annan vinkel..
 
& det här ljuset fick min bror E & hans sambo M
 
& en annan vinkel
 
Det funkar också på färgade ljus, detta gav vi till våran vän Mia!
 
Från en annan vinkel
 
Det som är roligt med hantverk & deqoupageteknik i detta fall med servetter, är att man kan göra det personligt, så att det passar inredningen o.s.v
 
Men kan också göra deqoupage på glas med servetter, för att få upp ljuset lätt så gjorde jag en "hållare" till värmeljuset. Du ställer ljuset på "hållaren" & sänker sen ner ljuset i luktan, sen kan du även få upp det lätt för att byta ut det.
 
Denna fick min vän Laila som älskar katter
 
Denna här lilla lyktan fick Jonne av mig
 
En annan variant som du kan hänga, & så här kan dom se ut tända, dessa gav jag till min syster Malin
 
Det här var en del av det jag gjort, tänkte dela upp det lite i olika kategorier.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0