Solarium är det bästa medicinen för mig!

Har varit på OT center idag å måttat min arm för att kunna beställa hem en axelortos. Som jagska använda vid aktiviteter när min axel är i ytterväggen, för att undvika en ny luxation. Men fortfarande kunna vara aktiv, om ni förstår... Efteråt jag var klar & var påväg hem passerar jag badhuset. Passade då på att ta en paus, lägga mig i ett varmt solarium. Skulle det inte vara farligt att sola för ofta skulle jag göra det var & varannan dag för att det gör min kropp så gott. Under den tiden kan min kropp slappna av som den inte gör annars, jag blir varm i alla muskler vilket är det optimala för mig. Så om man hade ett solarium för värmen skull, å inget som skadar skulle det underlätta mycket för mig!! Den bästa medicinen. Lite trixit att ligga på den hårda plasten för min axel, men allt går att lösa ;)

Kommentarer
Postat av: Pia EDSmamman

Håller med, att sola är så skönt och mjukar verkligen upp trötta ömma krampande muskler. Synd att det är så farligt. Men jag tror nästan att jag ska sola några gånger under våren.... kanske kan det hjälpa mitt skov. Du en fråga, har du problem från ländryggen? stelhet? smärta? upphakningar? inflammation? jag har jätteproblem, nästan värre än min eds. Och nu utreds jag för bechterews.....

2013-02-26 @ 23:40:45
URL: http://edsmamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0