Skogstur med Nellie

Tog med mig Nellie ensam ut i skogen idag, kvalitets tid..
 
Var för trött för att göra något aktivt. Men ville vara ute i vackra vädret, så tänkte att jag & Nellie kunde få en stund för oss själva. Så ut med moppen, kopplade Nellie i selet & ut skogen for vi... Kom bara några meter in så såg jag något gult som lyste i kanten på skogsvägen.
 
Jajemensan, en liten kantarell
 
Hitta några ägg, som jag aldrig sett förut, vet inte vad för djur som lagt dom där? Någon som vet : )
 
Nellie for fram & tillbaka, upp & ner, hit & dit.. Gräver, kör ner nosen i backen & om det är sork hon hittar vet jag inte? Men kul har hon!
 
Mitt yrväder ♥
 
Äter gräs mellan varven, när hon hittar något som är gott!
 
Hittade några märkliga svampar, aldrig sett dom tidigare. Men tyckte dom var vackra!
 
Hittade sen lite höstisar.. När orken börja ta slut & hungern kom, då hittade jag en stor kantarell under mossan..
 
Så då fick jag lite energi igen & orkade köra hem, men då tog vi stora vägen så vi slapp köra tillbaka genom skogen. Då Nellie kunde få springa av sig ordentligt också..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0