EDS träff & 20 års jubileum!

Nu har det gått flera dagar sen jag uppdaterade sist igen...

Ingen ordning på någonting. Men nu sitter jag upp en liten stund & tänkte skriva lite hur jag har det.

Magen är något bättre, har inte samma kramper längre, vilket är skönt. Har varit i kontakt med en läkare på medicin avdelningen som gått igenom de prover som tagits på mig. Dom ser bra ut & han tycker att det räckte med att följa upp detta om någon vecka per telefon. Vilket underlättar för mig, jag slipper en resa på 2 timmar & kan säga det jag skulle sagt där på telefon.

Jag tror att det är min EDS som stökar. Den påverkar ju även magen, så är känsligare än normalt & vilket nu har blivit värre. Men det jag kan göra är att fortsätta med min verum yoghurt, proviva, blåbärssoppa & vita bröd.. Så funkar det ganska ok.

I helgen har jag varit på den årliga EDS träffen, då vi även firade 20 års jubileum. Det var årsmöte, workshops i form av föreläsningar & socialsamvaro.

Det var mycket givande både för mig & Jonne, han som aldrig träffat andra med EDS. Det är en speciell känsla att vara med andra som har EDS, man kan vara sig själv på ett annat sätt, inte behöver man förklara för någon eller kanske känna att man behöver be om ursäkt. Man får chansen att byta erfarenheter, tipsa varandra & hitta nya vänner.

Det var lättare för mig i år när Jonne var med & kunde hjälpa mig med mycket så jag orkade bättre. & det behöver inte vara stora saker, men som att slippa gå den lilla extra svängen att hämta något, att slippa bära & ha någon som fixar & donar. Påminner mig om att nu är det dax att du vilar ;)

Fick chansen att pröva en arm-bike & en annan cyckel på 3 hjul.
Den som syns här på bilden är en arm-bike, kombinerad med en rullstol. Så när man inte använder cyckeln är det en vanlig rullstol, som är lätt att ta med sig. Du får fart genomn att "pumpa" styret upp & ned. Det går att sätta på andra hjul på rullstolen så du får hjälp med el om du har en sämre dag.
image description

Idag är det en vilo dag, tar en timme i taget & tar igen mig.






Kommentarer
Postat av: Tova

Hej!



Vi, min man o jag var oxå på 20-års jubiléet och vi talades vid men jag kommer inte ihåg om vad...(skäms) men du talade om vad din blogg hette o jag sa att den bloggen har jag läst många ggr! Vet inte om du kommer ihåg mig.



Tänkte bara säga hej nu när man orkat kravla sig upp, för jubiléet var jättekul men jag har varit helt slut, har inte ens orkat vara på EDS Fb. Min son som är 18 år heter oxå Jonne!



Ha det så bra du kan!

2012-05-10 @ 13:06:53
Postat av: Tova

Hej igen!



Nu kommer jag ihåg vad vi pratade om, det var din halskrage som såg så skön o bra ut, jag skulle behöva en likadan men din var nog specialgjord för dig tror jag. Jag får väl ta upp det med min AT nästa vecka när jag ska dit, ska nämligen få en rullstol! På jubiléet hade ju jag en sådan röd RA rollator men orkar inte gå och stå jämt så en rullstol blir nog kanon för en trött EDS kropp. Jag är stelopererad i ländryggen med skruvar och stag så det är ont ont...

God Natt!

Svar: Hej Tova! Förlåt att ja inte svarst! :( Har inte fått något meddelande lm fina kommentarer?! Hoppas de löste sig med nackkragrn? Nej min är inte specialgjord men hemtagen till mig. Så dem ska finnas :) Hur hick det med rullstolen?
Hälsningar Madeleine
Madeleine

2012-05-11 @ 01:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0