Ny ansökning för HTJ

Fick njuta ett lite tag av eftermiddags solen idag.

Hade möte på förmiddagen med biståndshandläggaren för HTJ (hemtjänst). Sov dåligt natten som var. Frusen i kroppen & ont, så somnade aldrig riktigt. Så när X ringde mig på mrgonen vart jag påmind om dagens möte...

Vi pratade igenom vad som förändrats sen flytten & vad som inte blivit någon förändring. Mitt liv ser ut nästan som tidigare, men jag har bytt bostad & är sambo. Sen min EDS är den samma.. Så vi gick igenom vad jag vill ansöka om. Mina timmar med ledsagning trodde hon inte skulle vara något problem att få igen. Men de timmar jag haft för städ & dyl får vi se. Det är lite annorlunda när man är två.

Men rätt att söka har man alltid. Så det har jag nu gjort.

Efter mötet fick jag lägga mig å vila. Värken hade ökat & huvudvärken var ett faktum. Så med vila, diklofinak kunde jag ta mig ut på tomten i friska luften, innan solen gick ner. Mår bäst om jag får vara ute & få lite luft. Kunna samla kraft i solen...

Nu skriker min kropp att det är dax att lägga sig. Kroppen värker, trots att jag fått massage är jag stel igen :(
Så tackar för mig, god natt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0