Recept till rätt styrka på glasögonen

Hade en trevlig dag tillsammans med Jonne igår.
 
Han var hemma för att kunna köra mig till ögondoktorn &
vi fick en utflyktsdag tillsammans :)
 
Vi var lite tidiga, så stannade till på vägen dit för att titta på lite bilar. Hittade inget intressant då.. Jo en Land Rover Discovery, där jag skulle få plats med allt! ;)
 
Sen när det var dax fick jag droppar i ögonen, vilket sved som tusan! Sen fick jag vänta 30 min på att dom skulle verka. Jag såg vid det tillfället ganska illa & det bländade ordentligt!
 
Hon var mycket nöjd med "gummi lappen" jag haft på höger glas i en månad. Den har gjort verkan till det positiva. Att jag har haft den "lappen" var att hon skulle få fram rätt synfel. Den skulle hjälpa mina ögon att balansera upp mina skelning, eftersom jag inte har rätt glas i mina nuvarnade glasögon.
 
Anledningen att jag fick droppar i ögonen var för att jag inte ska kunna
"fuska" med undersökningen. 
 
Nu har jag fått rätt recept på styrkan & typ av glas, så nu får jag byta ut dom jag har. Träffade även ögonläkaren där, som kollade mina ögonbottnar. Dom såg bra ut, så nu i fortsättningen när jag ev behöver nya glas, kommer jag inte behöva söka via remiss. Vilket går lite fortare.
 
Doktorn tyckte det var synd att jag inte blivit skickad direkt till dom, då jag hade fått rätt glas med en gång & sluppit kostnaden av detta byte. Men huvudsaken är att jag får rätt denna gång, så jag slipper blir så trött & se lite bättre ;)
 
Efter besöket åt vi en sen lunch på Ulirksdals värdshus,
mycket vackert, trevligt & gott!
 
När jag kom hem på kvällen deckade jag, då var jag helt slut! Kroppen sa upp sig! Pupillerna var jättestora fortfarnade, så fick gå med solglasögon inne. Det gjorde också att jag blev helt färdig!
 
Så det var inte en tanke på att senare åka iväg å midsommarhandla. Så det fick vi göra idag när jag slutat jobba, hunnit vara hemma emellen & vilat. Så nu är det gjort & vi kan har en picknick imorgon...
 
(Försökt att ladda upp bilder till inlägget, men det går inte. Varför vet jag inte? Gör ett nytt försök imorgon..) 

Kommentarer
Postat av: Stina

Vill önska dig en trevlig midsommar!
Kram Stina

Svar: Tack snälla, detsamma!! Kramisar
Madeleine

2012-06-22 @ 08:18:52
URL: http://mittlivimitten.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0