En tur med el-moppen på isen!

Mycket piggar idag!

Det är is-gata ute, så hade inte kunnat gå idag.
Tayla tyckte också det var halt, Bazze & Nellie tuffade på som vanligt.



Därför körde jag bara en bit på vägen, tog sen av ut på fälten. Där är det en bred körväg som jag lätt tar mig fram på.

Tränade hundarna att gå fot brevid moppen. Till en början gick det trögt, när dom inte visste vad jag ville. Var nära på att ge upp & vända hem, men det är ju inte riktigt jag... När jag sen kom ut på fältet, släppte jag Nellie & Tayla, så jag bara kunde koncentrera mig på Bazze. Då gick det lättare, han förstod vad jag ville & lydde. När jag sen vänt, så var det Nellies tur, efter en stund kom även Bazze upp på sidan. Han valde att gå fot istället för att springa på fälten. Han é rolig han. (men rekomenderar i alla fall att ta en hund i taget, det underlättar).

I början var jag på väg att ge upp, men det slutade ju riktigt bra! Är nöjd. NU när dom vilar, så ska jag ta något att äta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0