Tayla tesatar nya saker i sitt hundliv

Mycket att hinna med innan frosten kommer!

Det tar lite tid att få ner växterna i jorden igen, som jag tagit hit ifrån radhuset. Hitta den nya rätta platsen för dom. Få hjälp av Jonne att gräva & planera. 

Igår fick vi ner jordgubbsplantorna i ett nytt land :)
För första gången i mitt liv har jag mitt enga, riktiga jordgubbsland!

Idag har vi förberett där smultronen ska bo.
Satt ner 2 klematiser i jorden där en vinbäsrbuske satt. Den flyttade vi dit en annan står. Jonne klippte buskar, jag planterade & rensade lite ogräs i grusgången. (Det har stannat upp lite efter sist jag höll på med det).

Jag började klippa gräset. Men det är en grej som sitter löst, som Jonne satt fast. Idag släppte det & fick inte tillbaka det exakt som tidigare. Så nu låter den som en racerbil. Så jag skrattade!!

Jonne går iväg & ska gräva ner vinbärsbusken, jag ska komma efter med gräsklipparen & avsluta.

Då ropar Jonne på mig:
J -Tayla kan inte öppna munnen! Och garvar.
-Va?!
J -Hon har lera där
-Ok?!
-ropa på Tayla
Ropar, hon kommer till mig
Och jag lägger mig ner på marken asgarvar!!!

Hon har alltså grävt med Nellie säkert i 40 min. Men inte med tassarna. Hon har använt munnen. Så HELA munnen, mellan tänder (dom syntes knappt) var full med LERA!!
Hon kunde inte öppna munnen, kunde heller inte få ut det!
Det var fullt i hela gommen jämt med tandraden.

Så Nellie badade vi tassarna på som var leriga. (som det brukar vara)

Tayla sköljde vi & grävde lera ur munnen på!
Hur galet är inte det! Har aldrig sett något liknande i mitt liv! En hund som gräver med munnen!!  Kul var det att se, kommer sent att glömma synen av hennes mun full av lera.

Ska säga att hon är inte riktigt som andra hundar. Börjar så smått leva sitt nya liv. För någon vecka tillbaka grävde hon för första gången med Nellie, vilket hon inte gjort tidigare.
Vi fick oss ett gott skratt!
Tayla hade roligt under stunden hon grävde!

Trackback
RSS 2.0