Du har nu släppt taget



Livet är inte rättvist

Nu har du lämnat oss
du har farit vidare
vidare till det bättre

där du slipper ha ont
slipper ha ångets
slipper oro

det är en stor saknad
saknad för många av oss

har inte träffat dig i verkligheten
det var ett mål
ett mål vi hade
men pga av sjukdom så fick vi inte till mötet

trots det har du givit mig så mycket
givit mig hopp
givit mig tro
kunskap och hjälp

likså till många andra

vi är många som sörjer
men också känner en lättnad
en lättnad till att du nu slipper lida
slipper ha ont

du var en stor fighter
trots att du inte hade krafter kvar
men du hittade ork

ork att kämpa
ork att tro
ork att vilja

vilket får oss andra att kämpa vidare

du har gett mig så mycket
och många andra
trots att du inte hade mycket själv

tänk om det fanns fler som dig
fler med ett stort hjärta
med en sådan drivkraft

du gav inte upp
du kämpade in i det sista

till slut släppte du taget
taget om livet
flög vidare
vidare till det bättre

du var med när det började
den första jag tog kontakt med
du tog mig till dig
hjälpte mig innan 
och efter diagnosen

det har jag försökt föra vidare
och kommer fortsätta göra



tack för allt, min vän Kattarina

sov gott ♥


Kommentarer
Postat av: Anna D

Hon var en fin människa.

Vila i frid.

2011-10-10 @ 23:52:59
URL: http://levamededs.bloggplatsen.se
Postat av: åland

Jätte fint skrivet!Kramar om dej och hoppas sorgen och saknaden inte är allt för svår!

2011-10-11 @ 12:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0