Ny dag

nya utmaningar..

Solen skiner, det fläktar lite, blå himmel, lite moln. Det ser ut som om man ska kunna vara ute lite idag. Ta en kaffe i solen, efterlängtat!

Lite svårt att skriva på tangenterna idag, ont i 2 fingrar. Men vet inte varför? Hundarna sitter & stirra på mig, dom vill ha sin mat. Vaknade idag med lampan tänd, boken på golvet?.. Har ingen aning om när det hände senast!? Skönt var det, slippa ligga, vända & vrida... Mer sådant!! :)



Fick en kommentar idag, för att fler ska ha chansen att få läsa svaret skriver jag det här. 

Jag har länge undrat vad som är mest problem för dig? Nacken, ryggen, hela kroppen? Hur är det för dig?

Detta tåls att upprespas.
Jag har mest värk i min nacke & ländrygg/bäckene. Från nacken strålar det upp i huvudet & ner i rygg, axlar & skuldror.. Sen ländrygg/bäckene. Där är jag sne, mycket överrörlig så då belastar jag fel & får ont. Så dom ortoser jag använder allra mest är nackkrage & bäckenbälte.

Men har ortoser för mina knän, fotleder, handleder, tummar, korsett. Dessa bör jag använda för att skona kroppen, få mindre ont. Tyvärr blir det inte alltid så. Men försöker vara noga. Dom som jag har mest hjälp av dessa i vardagen är fotleds ortoser & knäortoser.

Det som kan vara svårt att använda är mina knäortoser som inte går att få under alla kläder. Men är jag ute på promenad måste jag ha dom! Då klär jag mig där efter. Dom ortoser som jag använder minst för tillfället är nog handledsortoser...

Vet inte om detta var svar på dina funderingar?
Om inte får du fråga om :)

Nu ska jag ta en het dusch! :)
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0