Inte vart jag klokare idag!

Mötet har varit, men det var inte så stor mening när inte enhetsledaren för gruppen dök upp. För det var till henne jag ville ställa dessa frågor, reda ut allt så vi får ett fungerande system. För allt vi skulle gå igenom idag har jag redan tagit med biståndshandläggaren på telefon & med mina kontaktpersoner. Så jag blev inte så mycket klokare idag. Kändes lite onödigt eftersom 1 timme gick åt till mötet utav min städtid. Hon lämnade återbud 30 min innan. Så fanns ingen chans att avstyra det.

Men vi gick igenom allt i alla fall, biståndshandläggaren kommer ta kontakt med enhetsledaren, ta upp det som blev sagt. Om vi inte kommer någonstans, att det inte blir någon förbättring så får vi försöka med ett nytt möte.

Kommer att få 4-5 timmar i månaden för ledsagning. Dom lägger vi inte in i mitt andra beslut. För att risken är stor att jag inte får dom då. Så dessa timmar kommer läggas i ett beslut som kallas, ledsagarservice. Då hamnar dom utanför, dom kan anställa någon på dom timmarna. Så jag får dom med säkerhet! Det jag hade velat fråga var om dom tror att det är genomförbart, att det finns personal till detta. Annars kommer dessa timmar läggas hos LSS. Men det får biståndshandläggaren ta reda på nu & sen ta kontakt med mig igen.

Nu måste jag få i mig något, innan blodsockret blir för lågt.

Hörs igen lite senare.. :) Kram kram

Kommentarer
Postat av: Skrutten

Hualigen va trött man blir av krångel hit och dit. Tänk om allt kunde flyta på i lugn och ro och man fick vila i att saker löser sig utan krångelmångel.



Hoppas verkligen att biståndshandläggaren kan framföra ordentligt så inget blir glömt. Håller tummarna för dig. Föresten när kommer du att få din Eloped,minicrosser eller vad den heter..det finns ju så många olika namn för dessa små vidunder?

2011-06-04 @ 02:15:52
URL: http://edslivet.bloggo.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0