Tillverkning av egna kuddfodral...

Har inte lyckats att hitta mitt hyreskontrakt än.. Vet att jag lagt det i en mapp, men nu har jag förlagt mappen... Men blanketten är ifylld, så den läggaer jag på lådan imorgon.

Har också lagat 3 st örngott, som hade spuckit i sömmen. Så det var inge fel på dom & då tycker jag det är synd att kasta dom. & nu äntligen är dom hela igen :)

Sen för 1 år & 3 månader sen köpte jag en kudde på ikea. Den är rund & avlång för att vara exakt 81 cm lång & 81 cm i diametern. Nej jag är inte galen, jag håller nu på att sy ett kuddfodral till den & då var jag tvungen att mäta den.. Så det är påbörjat... Det kommer bli riktigt fint! Samma tyg som gardinerna i sovrummet. Så den matchar perfekt :)
Med många pauser ikväll har jag gjort ett mönster för de runda delarna, klippt ut de 3 delarna, sick sackat det största stycket & börjat sy ihop det.. Men nu är huvudvärken ett faktum & musklerna spännade... Så nu blir det sängen med vetekuddar & spikmatta...

Tanken är det att jag ska använda kudden mellan knäna för att kunna slappna av & avlsata kroppen. Ni får se bilder sen när den är klar.

Sen måste jag ställa klockan, för jag har möte här hemma i morgon med HTJ samordnare (eller vad det kallas)? Vet kanske efter i morgon vad det heter.. Men hon ansvarar för personal & är min kontaktperson vad det gäller HTJ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0