Min & Lisa´s dag....

Har haft en mycket bra dag!

Vi började med lunch, jag åt en sallad med vitlöksås & bröd till... Sen var jag så mätt att jag inte orkade röra mig... Inte Lisa heller för den delen ;0)

Vi tog oss en sväng ut till fölen, hade 2 av dom med oss in en sväng med deras mammor såklart! Har tänkt länge att jag ska fotografera dom, men det blir aldrig av.. Mer än några enstaka gånger då & då.. Men idag med strålande sol, inga moln på himmelen & höstens vackra färger kan det inte bli mycket bättre dag! Så sagt & gjort stannade vi kvar med hästarna när vi släppt ut dom igen..

Men att fotografera hästar, djur överhuvud taget är INTE lätt! När dom sover kanske möjligtvis... Men gjorde ett gott försök i alla fall!

Tänkte dela med mig lite av dom till er...

Visste inte vad detta var, sen fick jag höra av S att det kunde varit en dalslända..?
Någon som vet? Den flög runt mitt ansikte & sen satte sig på bordet...


Tjejen med tuppkam ;0)


Lisa & hennes bebis Cherokee Spirit


Inte nog med att mina modeller hade svårt att stå till, dessa 2 damer var MYCKET nyfikna också!!!
Dixie (mamman) stod å puttade på mig med mulen i ansiktet....


Chei är lika om inte mer nyfiken & kelig än sin mamma...




Söta lilla Cheyenne Lady ♥


Hon är så söt att man bara vill äta upp henne!!!....


Mamma Lady Eiléene


Dixie & Dimaz Chei


Det är inte allt för ofta man ser dom dia längre & mammorna säger ifrån..


Bilden talar för sig själv...


Intressant... Hon nosade på Lisa, gick förbi henne (se bild ovan), vänder tillbaka, men går till mig, vänder runt igen mot sin mamma, men blir för nyfiken på vad Lisa har att säga så hon går fram dit sen...


Hon kunde inte låta bli att smaka lite på skon ;0)


Sen vart det för mycket knott tyckte Diana & även Lisa...




Efter allt detta så var vi väl värda fika, wienerbröd & kaffe, vi avnjöt den innan solen gick ner bakom träden..

Vi toppade kvällen med en smörgås med smörsteka kantareller på som pappa & Lisa plockat idag, MUMS!!!

Så kunde inte ha haft en bättre dag!!!
Tack Lisa ♥


Kommentarer
Postat av: litentanta

Blir så nostalgisk när jag ser skäckarna!! (hur man nu skriver det egentligen..hmm, en skäck, flera skäckar?) Under min hästaktiva tid så hade jag två, på ridläger alltså ;-) men det fanns ingen här hemma i Umeå så det var så häftigt! Har alltid gillat dem sen dess,oavsett ras =)



Vilken ljuvlig dag, härliga bilder och underbart sätt att skaffa sig lite ork på, förstår mer och mer hur du kan vara så postitiv mitt i allt, du har ju så mycket fint runtomkring dig!



Kram på sig!

2010-10-02 @ 14:41:54
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0