Blir helst väckt på ett trevligare sätt!

Vart inte som planerat idag..

Vakande av att Bazze skällde till, ett varnade skall. Strax därefter så gick motorsågen igång! Tittar till på klockan, inser att det är 1 timme kvar till hundarna brukar väcka mig för att gå ut & göra sitt morgon pink. Sjukt trött! Somande så sent, så det blev inte många timmars sömn.. Men det var bara att glömma att försöka ens somna om! När jag sen strax därefter hör världens brak!!! Så vart jag lite orolig.... Kollade ut, då visar det sig att dom fällde tallen mellan hus, staket etc utan att ta av grenar & sen kapa den stegvis.. Nej då dom tog hela på en gång, vågat! Vet inte exakt hur hög den var, men inte mindre än 5 m. Ligger en grev över grannens gärsgård, kan var ifrån deras egna tall, men är lite tveksam...

Sen tog dom 3 till aspar.. Efter en timme var det tyst.. Konstigt, kan det går så fort? Men såg sen på eftermiddagen när jag var ute på baksidan att dom inte tagit med sig riset, de hade bara släpat ut de på grannarnas tomt.

Känns konstigt tomt nu...
Dom som kommer sakna tallen är katterna som gillade att klättra i den. Men jag är mer än glad att den nu är borta, inte nog för att den stod nära husen så fick jag plocka kottar hela tiden för att kunna gå barfota ute & kunna klippa gräset (har en handgräsklippare, kottarna gjorde så att det tog tvärstop!)...


Vet inte om jag är säker på att dessa träd skulle ner.. Dom gjorde att det minskade insynen lite på baksidan... Vi får se till sommaren vad jag anser om det...


Högen efter...


Som sagt så blev det inte neligt planerat idag :0(
Lilla Theo var sjuk.. Så hoppas att vi kan ses nu på fredag istället.. :0)
Har försökt göra lite i alla fall, för blir galen av att sitta här & bara titta på allt & skitigare blir det inne! Så har rensat lite ute på baksidan efter hundarna, ställt tillbaka några böcker till i bokhyllan. Så sakta men säkert fylls den igen & sakerna minskar på köksbordet....

Tror ev att det kanske ligger en förkylning & lurar i kroppen..? Har ju träffat en del som är förkylda.. Så igår kände jag av lite i halsen, men kan göra det emellanåt så såg inte så allvarligt på det. Men idag kliar det i halsen, så nu är jag inte så säker längre.. Det gör ju att man får ont i kroppen & med EDS på det så blir det lite extra. Så om det är så hoppas jag den bryter ut så jag blir skitdålig & sen kan det bara bli bättre :0)


Kommentarer
Postat av: ElinLouise

sv: tack ska du ha!

Ja de höll hela tiden tills jag tog ut de på lördag kväll ;) de du! Jag kunde till och med sova med de utan att man såg skillnad ;)



GRYM FRISÖR JAG HAR!! ;)

hihi puss på dig!

2010-10-26 @ 22:02:49
URL: http://eelinslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0